مدل

مدل دکوراسیون های زیبا + ایده های زیبا برای طراحی + مقالات طراحی

مدل

مدل دکوراسیون های زیبا + ایده های زیبا برای طراحی + مقالات طراحی

آلبوم دیواری

سحر خانوم | پنجشنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۵، ۰۸:۳۰ ب.ظ

مجموعه: دکوراسیون و چیدمان



 

 

آلبوم دیواری

 

 

شما چقدر به ثبت لحظات زندگی تان در قالب تصویری ثابت (عکس) علاقه مندید؟

 

اگر از جمله کسانی هستید که دوربین عکاسی تان همواره در دسترس است احتمالاً با مجموعه زیادی از عکس های مختلف مواجه اید. در فصل تابستان هم که به خاطر گشت و گذار های متعدد درون شهری و برون شهری بازار عکس و عکاسی بسیار داغ است. بنابراین به این مجموعه نیز روزبه روز افزوده می شود.

 

 

همان طور که می دانید هر مجموعه ای نیازمند مکانی برای نگهداری است. رایج ترین جایگاه حفظ عکس نیز آلبوم است که امروزه در شکل ها و فرم های مختلف به بازار آمده ولی اشکال اینجا است که رجوع به آلبوم و یادآوری خاطرات ثبت شده هر چند صباحی یک بار انجام می گیرد حال آنکه بسیاری از ما دوست داریم عکس های عزیزانمان و یا تصاویر شکار شده از وقایع به یادماندنی زندگی مان مانند عکس های عروسی، فارغ التحصیلی و غیره را به دفعات بیشتری ببینیم. بنابراین باید عکس های مورد نظر را از میان بقیه عکس ها برگزیده و به طریقه دیگری نگهداری کنیم.

 


رایج ترین راه برای این منظور خرید چند قاب عکس و نصب آنها بر روی دیوار است با این روش نگهداری از عکس گذشته از مزایای آن دارای مشکلاتی است زیرا که برای نصب قاب ها باید تعداد زیادی سوراخ بر روی دیوار ایجاد کرد. به این ترتیب تغییر مکان قاب عکس ها سبب بر جای ماندن سوراخ های ناشی از نصب های قبلی است که ظاهری نازیبا را پدید می آورند.پس برای هر نوع تغییری تا تعمیر و رنگ آمیزی بعدی دیوار باید صبر کرد.

 

 

روش دیگر برای نگهداری عکس ها اختصاص دادن مکانی جهت قرار دادن مجموعه ای از قاب عکس ها است برای این منظور سطح روی سنگ شومینه، طبقات مجزای نصب شده بر روی دیوار و میز های کنار مبل، مکان های مناسبی هستند.

 

 

حال آنکه امروزه ترتیب دادن میزی که معمولاً گرد هم انتخاب می شود به همین منظور برای قرارگیری قاب عکس های مختلف به عنوان یک قاب عکس از جمله پرطرفدارترین عناصر دکوراسیونی خانه های امروزی به شمار می آید. وجود چنین جایگاهی دیگر مشکلات نصب و محدودیت های بعدی آن را ندارد و فضایی زیبا و پر از خاطره را در گوشه ای از محیط خانه به وجود می آورد ولی با توجه به موارد فوق اگر از اختصاص دیوار و یا دیوار هایی از فضای زندگی تان به عکس های عزیزانتان لذت بیشتری می برید و یا آنکه امکان اختصاص چنین میزی به جهت محدودیت های فضا برایتان میسر نیست، راهکار ی ابتکاری برای حل مشکلات نصب تابلو به دیوار وجود دارد.

 

 

برای این منظور کافی است میله ای به طولی متناسب با دیوار مورد نظر از جنس فلز یا چوب و یا حتی پلاستیک با قطری حداکثر ۳ سانتی متر تهیه کنید. بهترین محل برای تهیه این میله ها و تجهیزات مورد نیاز برای نصب آنها فروشگاه های مخصوص فروش چوب پرده و لوازم مربوط به آنها است. شما می توانید از چوب پرده های میله ای ساده از یکی از جنس های یادشده در فوق برای این منظور استفاده کنید که در میان این موارد میله پرده های فرفورژه زیباتر هستند. زیرا آنها از ترکیب یک میله فرد و کله گی مدل دار تشکیل شده اند که با نظر و طرح شما قابل انتخاب و سفارش هستند. به این ترتیب همین ترکیب و نصب آن به دیوار خود عنصری دکوراتیو محسوب می شود.

 

 

مرحله بعدی نصب این میله ها وسط دیوار و در ارتفاع مورد نظر است. برای این منظور به تجهیزات دیوار کوب مخصوص همان میله پرده نیازمندید که با تهیه آن و نصب این میله پرده و تنها با ایجاد دو سوراخ بر روی دیوار برای همیشه جایگاه مناسبی برای قاب عکس های خانوادگی تان خواهید یافت.

 

 

حال نوبت به قاب عکس ها می رسد در واقع هدف آویختن قاب عکس ها به میله است لذا به مقداری روبان یا نوار و یا هر چیز دیگر شبیه به آن که از مقاومت خوبی برخوردار باشد نیاز دارید ولی آنچه باید مورد توجه قرار گیرد طول مورد نیاز از روبان یا نوار است این طول به ابعاد هر یک از قاب عکس های انتخابی و فاصله قسمت پایینی قاب تا دیگر لوازم دکوراسیونی قرار گرفته در پای دیوار و ارتفاع محل نصب میله از زمین بستگی دارد.

 

 

پس از آنکه به نتیجه ای مطلوب برای محل قرارگیری قاب عکس بر روی دیوار دست یافتید، فاصله ضلع بالای قاب عکس را تا میله اندازه بگیرید سپس آن را دو برابر کرده و به عدد ۳۵ اضافه کنید. عدد به دست آمده میزان نوار و یا روبانی است که برای آویختن آن قاب عکس مورد نیاز است. ممکن است شما بخواهید از قاب عکس هایی با ابعاد و فرم های مختلف استفاده کرده و یا حتی آنها را در فواصل گوناگونی از سطح میله بیاویزید. در این صورت محاسبات نوار مورد نیاز هر کدام را جداگانه انجام دهید.

 

منبع : groohashpazi.blogfa



دکوراسیون ایده آل خود را بسازید

  • تزیین دیوار با قاب عکس
  • روشهای انتخاب قاب عکس مناسب و زیبا
مطلب در سایت مدل موبایل

مطالب دیگر
کاربرد روش بدون شبکه المانهای طبیعی با درون یاب Non-sibson در مدل سازی نشت آب از پی سد با دیواره آب بند
استفاده از نانوذرات برای حفاظت لوله های بتنی در مقابل خوردگی میکروبی
بررسی روند حرکت گودالهای برداشت مصالح رودخانه ای با استفاده از مدل دوبعدی CCHE2D
ساخت و بررسی خواص اپتیکی لایه های نازک Ag/TiO2
بررسی و تحلیل نقش اقلیم و محیط زیست در معماری زمینه گرا
ارائه رویکردی جهت معماری امن نرم افزار
طراحی روشی برای مسیریابی در سیستمهای Tandem به کمک جستجوی ممنوع
ساختار کالبدی-کارکردی معماری بومی خانه های شهرستان بجنورد نمونه موردی آیینه خانه مفخم
بررسی رابطه بین کارایی خانواده و سلامت عمومی دانش آموزان مقطع متوسطه شهر یاسوج
امکان سنجی وبررسی تاثیرات توریسم در برنامه ریزی نواحی روستایی(مطالعه موردی روستای مارین()
  • ۹۵/۱۰/۳۰
  • سحر خانوم