مدل

مدل دکوراسیون های زیبا + ایده های زیبا برای طراحی + مقالات طراحی

مدل

مدل دکوراسیون های زیبا + ایده های زیبا برای طراحی + مقالات طراحی

8 ایده خلاقانه برای قفسه هایی زیبا و جذاب

سحر خانوم | جمعه, ۱۱ فروردين ۱۳۹۶، ۰۸:۳۰ ب.ظ

مجموعه: دکوراسیون و چیدمان




اگر تا به حال تصمیم به انتخاب قفسه‌های مناسب با شومینه خانه خود گرفته باشید، می‌دانید که این کار آن‌چنان هم که فکر می‌کرده‌اید ساده نیست.

 

سبک، مواد و مصالح، و محل قرارگیری قفسه‌ها می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی دیگر اجزای اتاق داشته باشد، اما شاید شما وسوسه شوید که جدا از انجام طراحی‌های تجربه‌شده و معمول و نیز اضافه کردن وسایلی معمولی کارهایی تازه‌تر و خاص‌تر انجام دهید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که پیش از انجام کارهای آشنا و ساده نگاهی به اتاق‌های نشیمن موجود در این مطلب بیاندازید تا ببینید که قفسه‌ها چگونه ظاهری زیبا و جذاب را به فضای اتاق اضافه می‌کنند.
 

طراحی قفسه کتاب در منزل,انتخاب قفسه‌های مناسب


قفسه های عرضی کم ارتفاع
محل قرارگیری و شکل این شومینه فوق‌العاده زیبا فضایی را مهیا کرده است تا در کنار آن قفسه‌هایی شیک و زیبا قرار بگیرند. قفسه‌های کم‌ارتفاع با شومینه مستطیل شکل از نظر بصری هماهنگ هستند و فضایی را فراهم کرده‌اند که در آن‌ها می‌توان وسایل تزئینی و قطعه‌های زیبا را به نمایش گذاشت.

طراحی قفسه کتاب در منزل,انتخاب قفسه‌های مناسب


طراحی متفاوت قفسه های چوبی
این شلف های معلق چوبی به طرز فوق‌العاده زیبایی با رنگ سطوح پیرامونی شومینه که از جنس استیل هستند هماهنگ هستند و جلوه کاملا متفاوتی را در فضا ایجاد کرده‌اند. طول هر کدام از قفسه‌ها متفاوت است و این ایده به فضا شخصیت بخشیده است.
 

طراحی قفسه کتاب در منزل,انتخاب قفسه‌های مناسب


طبقه های ساده و مستقیم
قفسه‌های معلق به خودی خود زیبا هستند، اما کابینت‌های معلق نیز می‌توانند عنصر نامتعارف و متفاوت در فضا باشند و به یک اتاق نشیمن مینی‌مالیستی، مانند عکس بالا، جلوه‌ای خاص و زیبا اضافه کنند. هر گونه بی‌نظمی و وسایل نازیبا را داخل کابینت‌ها پنهان کنید و زیباترین وسایل خود را بر روی قفسه‌ها قرار داده و از آن‌ها لذت ببرید.
 

طراحی قفسه کتاب در منزل,انتخاب قفسه‌های مناسب

 
در استفاده از قفسه‌ها افراط نکنید.
به یاد داشته باشید که همان تعداد قفسه‌ای که نیاز دارید را در پیرامون شومینه اضافه کنید. در خانه‌هایی که به سبک آسیایی طراحی شده‌اند فقط اشیایی که به دقت انتخاب شده‌اند به نمایش درمی‌آیند، به همین دلیل قفسه‌های ساده اما مدرنی که در بالا و پایین شومینه قرار گرفته‌اند بسیار خوب و کارآمد هستند و با طراحی فضا هماهنگی کاملی دارند. هم‌چنین برای زیباتر کردن فضا و به چشم آمدن اشیای تزئینی می‌توانید از نورپردازی استفاده کنید.

طراحی قفسه کتاب در منزل,انتخاب قفسه‌های مناسب


تقارن کامل در قفسه های دو طرف شومینه.
این‌که شما به طراحی مینی‌مالیستی علاقه دارد به این معنی نیست که باید از خیر فضاهای نگهدارنده بگذرید و از آن‌ها در طراحی اتاق نشیمن خانه خود استفاده نکنید. این اتاق نشمین دارای فضاهای نگهدارنده بسیار زیادی است: کابینت‌ها در قسمت پایین و قفسه‌ها در قسمت بالا. چوب طبیعی به کار رفته در ساخت قفسه‌ها و کابینت‌ها کنتراست بسیار خوبی با کاشی‌هایی دارد که تمام سطح بیرونی شومینه را پوشش داده‌اند. برای خلق زیباترین و حرفه‌ای‌ترین فضای ممکن بهتر است از کابینت‌های سفارشی استفاده کنید. در اتاق نشیمن موجود در عکس بالا کابینت‌ها هماهنگی خوبی با شومینه دارند چراکه با لبه بالایی شومینه هم‌تراز و در یک خط هستند. 
 

طراحی قفسه کتاب در منزل,انتخاب قفسه‌های مناسب


رنگ‌مایه‌های طبیعی در طراحی قفسه های و شومینه.
طراحی طاقچه شومینه این اتاق نشیمن (عکس بالا) به گونه‌ای است که شما جذب آن می‌شوید و دوست دارید که در آن بنشیند و در کنار گرمای آتش شومینه به مطالعه بپردازید. قفسه‌های چوبی کنار شومینه با دیگر قفسه‌های موجود در فضا در هماهنگی هستند و به همین دلیل قفسه‌های کنار شومینه تبدیل به عنصری جداافتاده نشده‌اند.
 

طراحی قفسه کتاب در منزل,انتخاب قفسه‌های مناسب

 
قفسه تکی.
وقتی تعداد قفسه‌ها و فضای نگهدارنده خانه کافی باشد، می‌توان از طراحی خاص‌تری در فضای پیرامون شومینه استفاده کرد. در این اتاق نشیمن یک قفسه تکی اما بلند در کنار شومینه طراحی شده است و تعدادا اندکی وسیله تزئینی که بسیار هوشمندانه انتخاب شده‌اند جلوه‌ای زیبا و خاص به فضا داده‌اند.
 

طراحی قفسه کتاب در منزل,انتخاب قفسه‌های مناسب

 
چیدمان ساده و زیبا.
با انتخاب یک پالت رنگی ساده مانند پالت رنگی سیاه و سفید، قفسه‌های پیرامون شومینه از نظر بصری با دیگر اجزای اتاق ترکیب شده و بیش از حد به چشم نمی‌آیند. در اتاق نشیمن موجود در عکس بالا یک قفسه‌ ساده و سفید رنگ در فرورفتگی دیوار کنار شومینه ساخته شده است و هماهنگی بسیار خوبی با اجزای دیگر اتاق نشیمن دارد. در طراحی این فضا تلویزیون در فضا بالای شومینه قرار گرفته است و به همین دلیل فضای کافی برای ساخت یک قفسه یا کتابخانه بزرگ در کنار شومینه فراهم شده است.

منبع : chidaneh.com



دکوراسیون ایده آل خود را بسازید

  • اتاق کودکم را چطور بچینم؟
  • با دکوراسیون سفید به استقبال زمستان
  • با رنگ های ترکیبی به خانه خود زیبایی دهید
  • بزرگتر نشان دادن خانه با زاویه ها
  • تلفیق سبک کلاسیک و مدرن در دکوراسیون
  • دکوراسیون خوش شانسی
مطلب در سایت مدل موبایل

مطالب دیگر
شاخصهای هویت محله درراستای تحقق پایداری باتاکید برموجودیت محلات محله مصباح کرج
بررسی کاربرد الگوریتم های تکاملی به عنوان روشهای نوین در مدیریت بازاریابی
ساخت واقعیتهای سازمانی از طریق شایعات
On the Design and Optimization of a Switched-Capacitor Interface Circuit for MEMS Capacitive Sensors
طبقه بندی اقلیمی استان زنجان
شناخت، بررسی و تقسیم بندی شیمیایی، فیزیکی و زمین شناختی سنگ های قیمتی و قدمت اکتشاف و استخراج آن ها
بررسی میزان سرمایه اجتماعی در میان دانشجویان دانشگاه پیام نورشهرستان پلدختر با تکیه بر مولفه اعتماد
واکاوی آماری وهمدید بارشهای تندری منطقه خزر
Waste Treatment in the Dairy Industry
بررسی کیفیت پساب تصفیه خانه فاضلاب اراک به منظور استفاده مجدد در کشاورزی
  • ۹۶/۰۱/۱۱
  • سحر خانوم