مدل

مدل دکوراسیون های زیبا + ایده های زیبا برای طراحی + مقالات طراحی

مدل

مدل دکوراسیون های زیبا + ایده های زیبا برای طراحی + مقالات طراحی

۱۱۰ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

خانه خود را با این ترفندها دلبازتر کنید

سحر خانوم | پنجشنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۶، ۰۵:۳۱ ب.ظ

مجموعه: دکوراسیون و چیدمان



بیشتر ما کودکی مان را در خانه‌های بزرگ گذرانده‌ایم. برای همین در نگاه اول آپارتمان‌های کوچک تنگ و دلگیر به نظرمان می‌رسند. یک پذیرایی که به زور مبلمان را می‌توانیم حاشیه دیوارهای کم‌عرضش بچینیم، یک اتاق خواب که اگر شانس داشته باشیم تختخواب‌مان در آن جا می‌شود، یک آشپزخانه که وقتی آشپز دو تا می‌شود، دیگر برای نفر سوم جا ندارد و در آخر هم یک دستشویی و حمام که گاهی با هم شریک می‌شوند.

دکوراسیون خانه, دکوراسیون و طراحی خانه

با ترفندهای چیدمان خانه های کوچک آشنا شوید


همه خانه مجموعه‌ای از همین حجم‌های کوچک است؛ حجم‌های کوچک دلگیر. اما هر مسئله‌ای راه‌حلی هم دارد. در این صفحات می‌خواهیم خیلی کوتاه هم راهکارهایی را برای چیدمان بهتر خانه‌های کوچک ارائه دهیم و هم شاید مهم‌تر از آن، بگوییم چه کارهایی را نباید در چیدمان این خانه‌ها انجام داد.

ال شکل بچینید

دکوراسیون دلباز خانه,ترفندهایی برای دکوراسیون

برای خانه های کوچک مبلمان ال شکل مناسب ترین مبلمان است


برای خانه های کوچک مبلمان ال شکل مناسب ترین مبلمان است چون تعداد افراد بیشتری می‌توانند از آن استفاده کنند و کنج پرت هم قابل استفاده می‌شود. میزهای عسلی را کنار بگذارید و از مبلمانی که دسته‌هایش این کار را انجام می‌دهد استفاده کنید. توجه داشته باشید که مبل‌ها را جوری نچینید که یک دایره یا چهارگوش با فضایی بسته ایجاد کند.

تلویزیون را روی دیوار بی خاصیت نصب کنید

دکوراسیون و طراحی خانه, چیدمان و دکوراسیون خانه

حذف میز تلویزیون و نصب تلویزیون روی دیوار ، صرفه جویی در فضای اصلی خانه است


دیواری را برای نصب تلویزیون انتخاب کنید که برای نشستن و چیدن مبلمان مناسب نباشد. میز تلویزیون را حذف کنید. می‌توانید با طراحی قفسه‌های افقی روی دیوار تلویزیون جایی برای مجسمه‌ها بسازید؛ این یعنی صرفه‌جویی در فضای اصلی خانه.

فضاهای متنوع داشته باشید

آشنایی با ترفندهای دکوراسیون,طراحی و دکوراسیون خانه

در خانه های کوچک هم می شود تنوع فضایی داشته باشیم


حتی در یک خانه 50متری هم می‌شود تنوع فضایی داشت. فضای کار، فضای نشیمن، فضای ‌مهمان و ناهارخوری را می‌توانیم از هم جدا کنیم اما نباید این فضاها را با ایجاد مانع از هم جدا کرد. با تغییری کوچک روی دیوار فضای مورد نظر می‌شود حس جداسازی را به آن فضا القا کرد؛ مثلا قرار دادن یک میز بسیار کوچک در کنج بی‌استفاده و ساختن چند قفسه بالای آن برای نگهداری کتاب یا وسایل دیگر می‌تواند فضای کار ایجاد کند، بدون آنکه با مانعی از فضاهای دیگر جدا شود.

کتابخانه دیواری بسازید

طراحی و دکوراسیون خانه,دکوراسیون خانه ای دلباز

می توانید روی یکی از دیوارها کتابخانه ای خلاق درست کنید


اگر کتاب‌های زیادی دارید، می‌توانید روی دیوار بالای مبلمان یا روی یکی از دیوارهای خالی- جایی که مزاحم نشست و برخاست نمی‌شود - قفسه‌های افقی‌ مانندی برای کتاب‌های‌تان نصب کنید. این کتابخانه خلاق می‌تواند همرنگ دسته مبلمان‌تان باشد.

میز ناهارخوری متناسب انتخاب کنید

دکوراسیون و طراحی خانه, چیدمان و دکوراسیون خانه

برای خانه های کوچک میز ناهارخوری را مستطیل انتخاب کنید و دو طرف آن را به دیوار بچسبانید


وقتی از ناهارخوری در یک خانه 50متری حرف می‌زنیم، منظورمان یک میز کوچک دونفره است. این میز بهتر است مستطیل شکل و ظریف باشد. اگر فضای کافی ندارید می‌توانید دو ضلع میز را به دیوار بچسبانید تا جای کمتری را اشغال کند.

فضای کم نور را رنگ روشن کنید

دکوراسیون دلباز خانه,ترفندهایی برای دکوراسیون

برای بزرگ و دلباز شدن خانه های کوچک از رنگ های گرم و روشن استفاده کنید


اگر می‌خواهید خانه تان دلبازتر و بزرگتر به نظر برسد از یک رنگ روشن گرم مثل رنگ سفیدی که به میزان کمی با رنگ زرد یا صورتی آمیخته شده، استفاده کنید تا کم‌نوری اتاق جبران شود.

این کارها را نکنید

خلاقیت سقف دارد!
اگر می‌خواهید خانه‌تان دلباز‌تر و زیباتر به نظر برسد، لطفا این کارها را نکنید.

گل درشت نخرید
از کاغذدیواری‌های ساده یا با بافت ریز استفاده کنید. بافت‌های درشت‌ اتاق را کوچک‌تر نشان می‌دهد. طرح فرش‌هایی با گل بوته‌ها و نقش‌های ریزتر اتاق کوچک را بزرگ نشان می‌دهد. حتی گلدان‌هایی با برگ‌های ریز برای این اتاق‌ها مناسب‌تر هستند. خلاصه به قول قدیمی‌ها از «گل‌درشت» پرهیز کنید.

از اشیای بزرگ استفاده نکنید
مجسمه‌های بزرگ، گلدان‌های حجیم، میزهایی با بدنه یک‌دست و مبل‌های درشت برای خانه‌های کوچک مناسب نیستند. آنها ممکن است در مغازه زیبا به نظر برسند اما خانه شما را کوچک‌تر کرده و احساس خفقان ایجاد می‌کنند. درواقع هر خانه‌ای اشیای مناسب خودش را می‌خواهد. همین اشیای بزرگ در خانه‌های بزرگ می‌توانند احساس بهتری ایجاد کنند.

خانه را رنگارنگ نکنید
در کل خانه چه برای مبلمان و پرده‌ها و چه دیوارها از دو یا سه رنگ استفاده کنید. رنگ‌های متنوع باعث احساس آشفتگی و کلافگی در شما می‌شود. تازه این دو، سه رنگ هم باید با هم جور باشد؛ مثلا انتخاب یک ترکیب دوتایی یا سه‌تایی از آبی، سفید و قهوه‌ای یا سبز، سفید و قهوه‌ای یا قهوه‌ای، سفید و کرم انتخاب‌ مناسبی می‌تواند باشد.

از رنگ‌های تند استفاده نکنید
با اینکه رنگ‌های تند در نگاه اول جذابند اما سریع هم دل شما را می‌زنند. یادتان باشد خانه شما لباسی نیست که فقط در یک ‌مهمانی بپوشید. شما می‌خواهید در این خانه زندگی کنید و احتیاج به احساس آرامش درازمدت دارید بنابراین از رنگ‌هایی مثل قرمز، نارنجی تند و زرد برای رنگ غالب فضا مثلا دیوارها و سقف استفاده نکنید. می‌توانید از این رنگ‌ها برای وسایل قابل تعویض مثل یک کاناپه یا یک گلیم کوچک کمک بگیرید.

 

منبع : مجله منزل / bartarinha.ir



دکوراسیون ایده آل خود را بسازید

  • آویزهای دیواری ابتکاری
  • بزرگتر نشان دادن خانه با زاویه ها
  • تزئین حمام ساده و ارزان
  • جدیدترین مدلهای چوب پرده
  • دکوراسیون منزل برای جشنها
  • دکوراسیون یک کتابخانه خانگی
مطلب در سایت مدل موبایل
  • ۳۱ فروردين ۹۶ ، ۱۷:۳۱
  • سحر خانوم

انتخاب مبلمان خانه با این اصول

سحر خانوم | پنجشنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۶، ۰۵:۳۰ ب.ظ

مجموعه: دکوراسیون و چیدمان



مبلمان در دکوراسیون خانه نقش اصلی ای ایجاد می کند بنابراین برای انتخاب و خرید مبلمان باید دقت بسیاری کنید. برای انتخاب مبلمان خانه تان 4 نکته زیر را هرگز فراموش نکنید.


جدا از آشپزخانه، ما اکثریت وقت خود را در حال استراحت یا جمع شدن دور دوستان و خانواده مان در اتاق‎های خانوادگی یا نشیمن روی مبل یا اطراف آن می‎گذرانیم. به همین دلیل، مهم است که مبلمان را با دقت و عاقلانه انتخاب کنیم، چون مبلمان اغلب اوقات به معنای یک سرمایه گذاری قابل توجه می‎باشند. شما یقینا به دنبال این هستید که یکسری راهنمایی در ذهن زمان خرید یک مبل جدید داشته باشید تا مطمئن شوید که برای فضای خانه‎ خود مبلی درست را انتخاب می‎کنید.

چگونه مبلمانی متناسب با دکوراسیون خانه مان انتخاب کنیم؟

 

انتخاب و خرید مبلمان,تکنیک های خرید مبلمان

مبلی که برای اتاق خانوادگی انتخاب می کنید بهتر است مبلی با عمق بیشتر باشد


مشخص کنید چطور از آن استفاده خواهد شد

اگر یک مبل برای اتاق خانوادگی است که از آن برای استراحت استفاده می‎کنید، به احتمال زیاد مبلی می‎خواهید که عمق بیشتری داشته باشد. عمق استاندارد مبل چیزی مابین 36 تا 38 اینج (91 تا 92 سانتی متر) است. اگر شما فکر می‎کنید یکی از اعضای خانواده به ویژه قد بلند است یا واقعا به درون مبل فرو می‎روید می‎توانید یک مدل عمقی تر را انتخاب کنید.

اگر مبل را به عنوان محلی که گاهی اوقات روی آن می‎نشینید در نظر می‎گیرید که ظرورتا نیازی نیست از آن به عنوان محل اصلی آرامش و استراحت خود استفاده کنید، یک مبل کوچکتر را مد نظر داشته باشید که می‎توانید به همراه آن چند صندلی هم داشته باشید تا یک منطقه‎ نشیمن برای گفتگو ایجاد کنید که افراد می‎توانند روبروی هم به جای اینکه روی یک مبل بزرگ کنار به کنار هم بنشینند، نشسته و با هم صحبت کنند.

انتخاب مبلمان خانه,اصول انتخاب مبلمان خانه

مطمئن شوید که خرید جدید شما از نظر فیزیکی قادر به عبور از میان فضای در شما است


همچنین منطق قرار دادن قطعات جدید در فضای اتاق خود هم در نظر بگیرید. مطمئن شوید که خرید جدید شما از نظر فیزیکی قادر به عبور از میان فضای در شما است، بویژه اگر یک خانه‎ی قدیمی تر دارید. 2 بار اندازه گیری کنید تا شکی در دل تان راه ندهید. همچنین با سرویس تحویل مبل خود برای دانستن شرایط تحویل به خوبی هماهنگ کنید.

مبلمان در دکوراسیون خانه, انتخاب مبلمان در دکوراسیون

مبلی را انتخاب کنید که شیوه‎ی زندگی و سلیقه‎ی شخصی شما را نشان می‎دهد


در انتخاب مبلمان پایبند سلیقه شخصی تان باشید
دانستن سلیقه‎ شخصی باعث می‎شود رقابت پیدا کردن مبل صحیح کوتاه تر شود و سبکی را انتخاب کنید که شیوه‎ی زندگی و سلیقه‎ی شخصی شما را نشان می‎دهد. اگر شما بیشتر به سمت مبل‎‏های رسمی، طراحی‎های سنتی زیبا توجه دارید، مبل‎های دسته دار با پایه‎های نمایان، می‎توانند گزینه‎ی خوبی باشند.

اگر دوست دارید مبل راحتی تری داشته باشید، مبل‎هایی را انتخاب کنید که بتوانید برای آنها رویه بدوزید. این مبل ها رسمی نیستند و به ویژه برای خانواده‎هایی که دارای بچه‎ کوچک یا شلوغ هستند مناسب است زیرا می توانند سریعا رو مبلی‎ها را بشورند.

اصول و نحوه خرید مبلمان,نحوه انتخاب مبلمان خانه

همیشه باید راحتی مبلمان را در نظر گرفت


راحتی و نحوه‎ی پر کردن داخل مبل را در نظر بگیرید

جای مبل و اینکه چطور از آن استفاده می‎شود تعیین خواهد کرد که درون مبل شما باید با چه چیزی پر شده باشد. مبل‎ها به صورت سنتی از پلی فیبر حجیم که حول یک مرکز فوم (foam) پیچیده شده باشند تشکیل شده‎اند، ولی بسیاری از مبل دوزها به دنبال گرفتن هزینه‎ی بیشتر کوسن‎های پر شده از پر هم ارائه می‎دهند.


مشخص است که همیشه باید راحتی را در نظر گرفت، ولی اگر شما نمی‎توانید از عهده‎ هزینه‎های این مبلمان ها  برآیید، می توانید برای اتاق نشیمن خانوادگی تان از مبلمان هایی که با مواد نرم تر و ارزان تر پر شده است استفاده کنید.

مبلمان در دکوراسیون خانه,انتخاب مبلمان در دکوراسیون

برای مبلمان تان رنگی انتخاب کنید که متناسب با حس و حال فضا است


مورد چهارمی که زمان انتخاب مبل باید مد نظر بگیرید تعیین رنگی است که شما برای مبل خود در نظر می‎گیرید. اگر مبل برای فضای اتاق نشیمن اصلی شما است، به احتمال زیاد یک پارچه‎ی دارای پالت رنگی خنثی نظیر رنگ زغال سنگی یا جو دوسری انتخاب می‎کنید که با مرور زمان قدیمی نمی‎شود و با هر گونه سبک دکوری می‎آید. سپس فضای اتاق را با لوازم جانبی رنگی نظیر بالشت‎ها، میز‎های کوچک کنار مبل، پر می‎کنید تا رنگ و هنر را به فضای اتاق اضافه کنید.

اگر قرار است از مبل در اتاق نشیمنی استفاده شود که بیشتر در آن تردد دارید و خودمانی تر است، می‎توانید مبلی انتخاب کنید که رنگ روشن تر یا الگوی جالب تری دارد، چون این نوع مبل‎ها حس زیبایی شناسی بیشتری به فضای شما به نسبت مبلی می دهند که در فضای اتاق نشیمن اصلی شما قرار گرفته‎اند.

منبع : seemorgh.com



دکوراسیون ایده آل خود را بسازید

  • اصول خرید یک مبلمان حرفه ای
مطلب در سایت مدل موبایل
  • ۳۱ فروردين ۹۶ ، ۱۷:۳۰
  • سحر خانوم

ایده هایی برای تلفیق اتاق خواب و اتاق نشیمن در آپارتمان های نقلی

سحر خانوم | پنجشنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۶، ۰۲:۳۱ ب.ظ

مجموعه: دکوراسیون و چیدمان



ادغام اتاق خواب و اتاق نشیمن,تلفیق اتاق خواب و اتاق نشیمن

یکی از معضلات زندگی در خانه های کوچک کمبود فضای خواب مستقل است

 

یکی از معضلات زندگی در خانه های کوچک کمبود فضای خواب مستقل و تعریف شده است. حتی اگر خانه کوچک شما اتاق خوابی نیز داشته باشد، ممکن است از کمبود اتاق خواب مهمان رنج ببرید و یا اختصاص آن را به کاربردی دیگر مانند دفتر کار خانگی در الویت قرار داده باشید. این مطلب قصد دارد در مورد چگونگی گنجاندن فضای خواب در اتاق نشیمن راهکارها و ایده های جالبی را با شما در میان بگذارد.

 

ایده برای تلفیق اتاق خواب و نشیمن,تلفیق اتاق ها در آپارتمان های نقلی

یک روش برای تعریف مکانی جدید استفاده از یک پارتیشن است


پارتیشن های زیبا، جدا کننده فضاهای داخلی خانه شما
یکی از روش ها برای تعریف مکانی جدید مثلا یک فضای خواب در دل یک فضای دیگر مانند اتاق نشیمن استفاده از یک پارتیشن است. انواع پارتیشن ها هم به شکل دائمی و ثابت انتخاب و نصب می شوند و هم به شکل تاشو یا کشویی مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین می توانند به صورت دائمی یا موقت نشیمن را از فضای خواب که دربردارنده یک تخت خواب است جدا کنند در حالی که دو قسمت را به معنای واقعی و صد در صد از هم جدا نکرده اند اما حریمی مناسب و کافی برای فضای خواب ایجاد می کند.

تلفیق اتاق خواب و اتاق نشیمن, اتاق خواب و اتاق نشیمن در آپارتمان

استفاده از مبلمان دو منظوره انتخابی مناسب برای فضاهای کوچک است


مبلمان دو منظوره، انتخابی مناسب برای فضاهای کوچک
امروزه مبلمان دو منظوره متعددی که به صورت بسیار مبتکرانه و هوشمندانه طراحی شده اند در بازار موجود هستند و هر یک به شکلی متنوع دو یا چند کاربرد کاملا متفاوت را با کیفیتی مفید و جالب ارائه می دهند. در میان این مبلمان چند منظوره قطعاتی که تخت خوابشو هستند خیلی مورد توجه قرار گرفته اند. برای مثال می توان از کمد یا کاناپه ها یا حتی میزهای تخت خوابشو نام برد. از این رو با استفاده از این قطعات در دکوراسیون اتاق نشیمن به راحتی این دو فضا را با هم ادغام می کنید. در طول روز از آن قطعات برای رفع نیاز دکوراسیون اتاق نشیمن استفاده می نمایید و هنگام خواب با تبدیل آن ها به تخت خواب فضایی راحت برای خوابیدن تدارک می بینید.

ایده هایی برای تلفیق اتاق خواب و اتاق نشیمن,طراحی و چیدمان خانه

سقف بلند خانه های کوچک باعث می شود فضای زمینی اتاق نشیمن برای فضای اتاق خواب اشغال نشود


سقف بلند، راه حلی مبتکرانه برای فضاهای کوچک
ایده دیگری که اگر در خانه کوچک تان سقفی بلند دارید در کنار استفاده از فضای زمینی به فضای هوایی اتاق نشیمن نیز فکر کنید و بگذارید این بلند بودن سقف به دردتان بخورد. برای این کار می توانید از عناصری همچون کتابخانه های ایستاده که سقف آن ها در حقیقت تخت خواب است استفاده کنید. در این صورت فضای زمینی اتاق نشیمن نیز برای فضای اتاق خواب اشغال نمی شود.

ایده هایی برای تلفیق اتاق خواب و اتاق نشیمن,ادغام اتاق خواب و اتاق نشیمن

برای جدا کردن فضای نشیمن از اتاق خواب می توانید از یک کنسول میز تلوزیون استفاده کنید


استفاده از کنسول میز تلویزیون در فضاهای کوچک
برای جدا کردن فضای نشیمن از اتاق خواب می توانید از یک کنسول میز تلوزیون بین دو فضای نشیمن و خواب استفاده کنید. این کنسول های زیبا می توانند بر جذابیت فضای داخلی اتاق شما نیز بیافزایند و فضاهای اضافه تری را برای قرار دادن لوازم دکوری در اختیارتان قرار دهد.

تلفیق اتاق خواب و اتاق نشیمن,اتاق خواب و اتاق نشیمن در آپارتمان

از تخت خواب های توکار برای جاهای مناسب دیوار استفاده کنید


استفاده مناسب از دیوار ها در فضاهای کوچک
برای کاهش شلوغی و تراکم در دکوراسیون و چیدمان اتاق نشیمن فضای خواب را در امتداد دیوار و در دل آن تعبیه کنید. اگر قسمت فرو رفته ای در دیوار دارید و عمقش به اندازه کافی هست که تخت خواب توکار در آن بگذارید تا شب ها از آن برای خوابیدن و هنگام روز به عنوان فضای نشیمن استفاده شود. اگر چنین قسمتی در دیوار وجود ندارد می توانید آن را با استفاده از کمدهای دیواری و نصب بر دیوار ایجاد کنید.

 

منبع : chidaneh.com



دکوراسیون ایده آل خود را بسازید

  • 12 اصل برای دکوراسیون فصل پاییز
  • الفبای دکوراسیون
  • بزرگتر نشان دادن خانه با زاویه ها
  • دکوراسیون شاد داشته باشیم
  • دکوراسیون و چیدمان داخلی خانه
  • دکوراسیون و چیدمان داخلی خانه - سری دوم
مطلب در سایت مدل موبایل
  • ۳۱ فروردين ۹۶ ، ۱۴:۳۱
  • سحر خانوم

آشنایی با معماری کلاسیک، محبوب منظم ها

سحر خانوم | پنجشنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۶، ۰۲:۳۰ ب.ظ

مجموعه: دکوراسیون و چیدمان



ستون‌های زیبا و قدکشیده و سقف‌هایی بلند و وسیع؛ اگر با سبک‌های مختلف معماری آشنا باشید با این دو نشانه حتما به معماری کلاسیک می‌رسید.

 

یکی از قدیمی‌ترین سبک ها در معماری که لقب نخستین سبک پرطرفدار را هم از آن خود کرده است. دکوراسیون کلاسیک مدت‌هاست که به سبک مادر در دکوراسیون تبدیل شده؛ اتفاقی که باعثشده این سبک که قدمتش به یونان باستان می‌رسد هنوز هم بعداز گذشت بیش از دو هزار سال طرفداران متعصب خودش را داشته باشد. اگر نظم، تعادل و هماهنگی را در کنار شکوه و عظمت برای دکوراسیون داخلی منزلتان می‌پسندید، بهتر است با این سبک دکوراسیون بیشتر آشنا شوید؛ شک نکنید دکوراسیون کلاسیک از هر حیث پاسخگوی سلیقه خاص شماست.

از کجا آمده است؟
رسول یونان!

قدیمی ترین سبک های معماری,خانه ای به سبک کلاسیک

سبک کلاسیک در فرانسه به سبک لویی و در انگلستان به سبک ویکتوریا معروف شده است


رئال و واقعی؛ در دکوراسیون کلاسیک همه‌چیز همان طور است که باید باشد؛ خصوصیتی که به یونان و عصر پرشکوهش باز می‌گردد. روزگاری در کشور یونان و به‌طور کلی در فرهنگ غرب، انسان‌محوری ملاک بوده و همه‌چیز بر اساس آن پایه‌گذاری می‌شده است  در نتیجه همه چیز کاملا علمی و رئال است و انسان نقش اساسی را برعهده گرفته است. دقیقا به همین دلیل گل و گیاه حضور کمتری در این سبک دارند، درست برخلاف فرهنگ شرق که طبیعت‌مدار است و نشانه‌های آن در دکوراسیون منسوب به شرق هم دیده می‌شود؛ انسانِ در سایه طبیعت.

با تمام این تفاسیر سبک کلاسیک به خاطر قدمت زیادش در کشورهای مختلف هویت‌های متفاوتی پیدا کرده و با اسامی مختلفی هم شناخته می‌شود؛ برای مثال در فرانسه به سبک لویی و در انگلستان به سبک ویکتوریا معروف شده است درحالی‌که پایه‌های اصلی کار در هردو سبک یکی است.

چه خصوصیاتی دارد؟
بالا، بالا و بالاتر

ستون‌ها: ساختمان‌هایی که به سبک کلاسیک ساخته می‌شوند حتما در نمای ورودی‌شان ستون‌های بلند دارند؛ ستون‌های تزئین شده‌ای که به عنوان یکی از خصوصیات بارز سبک کلاسیک شناخته می‌شوند تا جایی‌که خیلی‌ها بر اساس انواع تزئینات ستون‌ها و سرستون‌ها دوره معماری و قدمت آنها تشخیص می‌دهند.

معماری کلاسیک خانه,آشنایی با معماری کلاسیک

سقف عنصر مهم در معماری کلاسیک است، سقف باید بلند باشد این باعث شکوه و عظمت می شود


سقف: ستون‌های بلند، سقف‌های بلند می‌خواهند. در نتیجه سقف دومین عنصر مهم در معماری سبک کلاسیک است. سقف بلند باعث افزایش شکوه و عظمت فضایی که در آن قرار گرفته‌اید می‌شود. پس هرچه سقف بلندتر و بالاتر، احساس شکوه و عظمت در فضا هم بیشتر؛ ویژگی که باعث شده طراحان در این نوع دکوراسیون از عناصر شلوغ هم بهره ببرند درحالی‌که زیر سقف‌های کوتاه شلوغی اولین چیزی است که خودش را نشان می‌دهد.

پنجره: ناگفته پیداست سقف‌های بلند پنجره‌های بلند می‌خواهند؛ پنجره‌هایی از کف تا سقف؛ بلند و کشیده. این سومین خصوصیت معماری کلاسیک است؛ پنجره‌هایی بلند که با قاب‌های واضح به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم شده‌اند. می‌توان بالای پنجره‌ها را به صورت قوس‌دار در نظر گرفت یا اینکه آنها را در شکل معمول پنجره‌ها به صورت صاف ساخت که در اصل موضوع تفاوتی ایجاد نمی‌شود چراکه پنجره‌های قدی به با شکوه‌تر کردن فضا کمک می‌کنند.

در این دکوراسیون از چه وسایلی استفاده می شود؟
آشنا می بینم

عظمت و شکوه معماری کلاسیک در دکوراسیون سبک کلاسیک هم دیده می‌شود؛ سبکی که در تمامی جوانب وزین و باابهت است حتی در متریال و وسیله‌هایی که به این سبک چیده می‌شوند. پس در یک دکوراسیون کلاسیک شما می‌توانید از متریال‌هایی مثل اچ دی اف یا حتی موکت استفاده کنید. متریال‌های سبک کلاسیک همگی باید طبیعی و باشکوه باشند؛ موادی مثل سنگ‌های کارشده یا ساده، پارکت‌هایی از چوب طبیعی، گچ، کاغذدیواری، رنگ، شیشه‌های قطور، لوسترهای کریستال، برنز، ورق طلا و. . . .

دکوراسیون و چیدمان خانه, دکوراسیون خانه به سبک کلاسیک

برای دکوراسیون کلاسیک خانه از مبلمان استیل استفاده کنید


به همین نسبت عناصری هم که در دکوراسیون کلاسیک استفاده می‌شوند حتما باید با کلیت موضوع هماهنگ باشند و باید حسی آشنا را منتقل کنند و به شیوه‌ای درست در جای خود قرار بگیرند. گلدان‌ها، مجسمه‌ها و دیگر عناصر تزئینی از این نظر مناسب‌ترین وسایل برای این سبک از دکوراسیون هستند فقط باید در انتخاب نوع و نحوه چیدن آنها دقت کنید. فراموش نکنید تاکید سبک کلاسیک بر خطوط و فضاهای منحنی‌شکل است. وسایل مدور حسی از دنج بودن و اصالت را در انسان به وجود می‌آورند و در نتیجه پرکاربردترین وسایل در خانه‌های کلاسیک هستند.

مبلمان استیل: اگر دکوراسیون کلاسیک را برای فضای داخلی خانه خود انتخاب کرده‌اید، گزینه دیگری جز انتخاب مبلمان استیل ندارید؛ مبلمانی که از ترکیب چوب و پارچه ساخته شده و چوب آن به عنوان پایه اصلی کار حتما دارای نقوش و فرم‌های برجسته است؛ فریم پرنقش و نگاری که قاعدتا باید با پارچه‌های گلدار و البته گرانبها پوشیده شود.

پرده‌ها: پنجره‌های بلند، پرده‌های بلند می‌خواهند. پس دقت کنید پرده‌هایی که در این سبک از دکوراسیون استفاده می‌شوند هیچ‌وقت نمی‌توانند کوتاه باشند. پرده‌ها باید از سقف تا زمین کشیده شده باشند و البته در راستای پاسخگویی به حس جلال و شکوه دکوراسیون کلاسیک. باید در انتخاب این نوع پرده از پارچه‌های گران‌قیمت استفاده کرد. مدل این پرده‌ها هم هیچ‌وقت نمی‌تواند ساده باشد. پنجره‌های بلند سبک کلاسیک با پرده‌هایی بلند که دارای لایه‌های رویه، زیره، یراق و . . . هستند، پوشیده می‌شوند. 

وسایل خانه به سبک کلاسیک,لوازم خانه به سبک کلاسیک

فرش های گرانبها تنها انتخاب سبک کلاسیک دکوراسیون هستند


فرش: فرش‌های گرانبها تنها انتخاب این سبک دکوراسیون هستند؛ فرش‌هایی که قرار است شکوه و عظمت را حتی وقتی چشم شما به زمین خیره شده هم نشان دهند. پس فرش‌ها زیر وسیله‌ها پنهان نمی‌شوند. به تناسب سلیقه می‌توانید از انواع فرش‌ها با طرح سنتی استفاده کنید اما هرگز سراغ طرح‌های مدرن یا اشکال هندسی و. . . نروید  چون شکوه و جلال حتی روی زمین خانه شما هم باید خودش را نشان دهد!

چه رنگ‌هایی بیشتر استفاده می‌شوند؟
در ستایش اصالت و پختگی

 

خانه ای به سبک کلاسیک,لوازم خانه به سبک کلاسیک

رنگ‌هایی که در سبک کلاسیک استفاده می‌شوند، محدود هستند از رنگ های پخته باید استفاده کنید


رنگ‌هایی که در سبک کلاسیک استفاده می‌شوند، محدود هستند؛ رنگ‌هایی که به اصطلاح پخته هستند و این یعنی شما نمی‌توانید از هر رنگی که می‌خواهید در این سبک استفاده کنید بلکه باید سراغ نوع پخته رنگ مورد علاقه خود بروید. پس به جای قرمز از زرشکی، به جای سبز از یشمی و به جای آبی از سرمه‌ای استفاده کنید. در حالت کلی رنگ‌هایی که در سبک کلاسیک استفاده می‌شوند رنگ‌هایی هستند که حتما با یکی از رنگ‌های سیاه، قهوه‌ای یا طوسی مخلوط شده‌اند.

در نتیجه سرمه‌ای، قهوه‌ای، زرشکی، یشمی، سدری، طلایی، برنزی، صورتی چرک و رنگ‌های مشابه بیشترین کاربرد رنگی را در این سبک از دکوراسیون دارند اما فراموش نکنید نمی‌توانید همه این رنگ‌ها را با هم استفاده کنید. فضای غالب خانه شما باید یک یا دو رنگ ثابت داشته باشد.

 

منبع : مجله منزل / bartarinha.ir



دکوراسیون ایده آل خود را بسازید

  • 12 اصل برای دکوراسیون فصل پاییز
  • الفبای دکوراسیون
  • ایده های طلایی برای یک چیدمان بهاری
  • دکوراسیون شاد داشته باشیم
  • دکوراسیون و طراحی خانه های لوکس
  • دکوراسیون و چیدمان داخلی خانه
مطلب در سایت مدل موبایل
  • ۳۱ فروردين ۹۶ ، ۱۴:۳۰
  • سحر خانوم

بهترین مکان قرار دادن تلویزیون

سحر خانوم | سه شنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۶، ۱۱:۳۱ ب.ظ

مجموعه: دکوراسیون و چیدمان



نکاتی برای نصب تلویزیون,بهترین ارتفاع قرار دادن تلویزیون

ارتفاع تلویزیون یکی از نکات بسیار مهم هنگام نصب تلویزیون است

در دنیای کنونی خانه ای بدون تلویزیون یعنی قصری روی ابرها! چنین چیزی تنها در افسانه ها وجود دارد. چه بپذیریم چه نپذیریم تلویزیون تبدیل به مرکز توجه اهالی خانه شده است پس به خاطر این اهمیت زیاد باید اصول چیدمان را درباره این جعبه جادویی رعایت کرد.

اگر می خواهید یک دکوراسیون زیبا برای خانه تان بچینید باید بدانید که تلویزیون را کجای خانه تان باید نصب کنید.


راستی بهترین ارتفاع برای قرار دادن تلویزیون چه قدر است؟
در تحقیقی که در آمریکا صورت گرفته بود مشخص شد نزدیک به 96 درصد خانه ها دارای تلویزیون هستند. امروز ما به یکی از نکات بسیار مهم هنگام نصب تلویزیون یعنی ارتفاع آن خواهیم پرداخت. چرا چنین نکته ای مهم است؟ زیرا ارتفاع نا مناسب تلویزیون می تواند به درد های گردن منجر شود.

نکات زیادی هنگام نصب تلویزیون باید در نظر گرفته شوند از اندازه و کیفیت تلویزیون شما گرفته تا فاصله آن با اولین محل قرار گرفتن بیننده. اما یک قانون همیشگی وجود دارد و آن قانون این است که در هر حالی خط مرکزی صفحه تلویزیون باید منطبق با خط دید بیننده باشد.

بنابراین عواملی که هنگام انتخاب ارتفاع تلویزیون خود باید در نظر بگیرید اول ارتفاع متوسط بیننده و دوم اندازه تلویزیون است. برای این کار می توانید تلویزیون خود را اندازه بگیرید در باره ارتفاع بیننده هم باید بگوییم که به طور متوسط ارتفاع یک نفر که روی کاناپه نشسته باشد 105 سانتی متر از سطح زمین است.

یک قانون کلی دیگر نیز وجود دارد که می گوید فاصله مطلوب بیننده از صفحه تلویزیون دو و نیم برابر طول تلویزیون است. البته نظرات مختلفی در این باره وجود دارند مثلا برخی از کارشناسان جدید معتقدند که اندازه تلویزیون امروزه باید نسبت به اندازه اتاق بزرگتر باشد و به این ترتیب فاصله مطلوب با تلویزیون یک و نیم برابر طول تلویزیون است. برای بینندگانی که در فاصله 3 متر و نیمی قرار دارند، یک تلویزیون 55 تا 60 اینچی مناسب است گرچه ممکن است برخی تلویزیون های 65 تا 70 اینچی نیز برای چنین فاصله ای در نظر بگیرند.

با توجه به دو قانونی که در بالا بدان ها اشاره کردیم قرار دادن تلویزیون روی شومینه خیلی درست نیست. اما برخی از صاحب خانه ها بنا به دلایلی و تحت شرایطی ترجیح می دهند تلویزیون خود را روی شومینه تعبیه کنند.بعضی ها تلویزیون خود را خیلی بالا نصب می کنند مثلا ارتفاع مرکز تلویزیون از زمین 60 اینچ باشد که قطعا از ارتفاع خط دید ببیننده ای که روی کاناپه نشسته است بالاتر است. اما خط دید افراد نشسته همیشه مهم ترین نکته نیست. بلکه گاهی اوقات ارتفاع خط دید افراد ایستاده برای صاحب خانه مهم است. چنین ارتفاعی یعنی 60 اینچ برای بینندگانی که ایستاده اند ایده آل است.

اگر از تلویزیونی که روی شومینه قرار دادید همواره استفاده می کنید باید سعی کنید آن را تا جایی که ممکن است پایین قرار دهید. یکی از مزایای شومینه های خطی ارتفاع کم آنها است.

 

نحوه نصب تلویزیون, نکاتی هنگام نصب تلویزیون

در این فضا تلویزیون با ارتفاع مناسب برای بیننده هایی که روی کاناپه نشسته اند فیلم تماشا می کنند


همانطور که در تصویر می بینید در این فضا تلویزیون با ارتفاع مناسب برای بیننده هایی که روی کاناپه نشسته اند و مخصوص فیلم دیدن و تماشای روزمره است.


اگر تنها یک تلویزیون در خانه شما وجود دارد آن موقع است که عملکرد و استایل مقابل هم قرار می گیرند. شما باید بین ارتفاع مناسب تلویزیون و انتخاب جایی مناسب با در نظر گرفتن اصول طراحی و دکوراسیون یکی را انتخاب کنید. برای برخی تلویزیون خیلی مهم نیست نوع و سبک حضورش در دکوراسیون مهم تر است.

 

چیدمان میز تلویزیون,دکوراسیون میز تلویزیون

تلویزیون نقش خود را در حفظ تعادل دکوراسیون داخل اتاق و منظره پنجره حفظ کرده است


برخی اوقات می توان تعادل را بین این دو حفظ کرد. همانطور که در تصویر بالا می بینید، تلویزیون در ارتفاع مناسبی قرار دارد از طرفی نقش خود را در حفظ تعادل دکوراسیون داخل اتاق و منظره پنجره حفظ کرده است.

آنچه در تصویر بالا بدون شک مشخص است، این نکته است که تلویزیون برای صاحب خانه خیلی اهمیت نداشته است آنچنان که آن را در ارتفاع بسیار بالایی قرار داده است. برای وی بیشتر تعادل بین پنجره، شومینه و تلویزیون مهم بوده است. چیدمان این اتاق نشان می دهد که اهلی خانه بیشتر به گفتگو علاقمند هستند تا فیلم دیدن.

ارتفاع تلویزیون این تصویر به خوبی نشان می دهد که این تلویزیون بیشتر برای بینندگان ایستاده مثلا در یک مهمانی شلوغ تعبیه شده است.

 

نکاتی برای نصب تلویزیون,بهترین ارتفاع قرار دادن تلویزیون

تلویزیون آشپزخانه در ارتفاع متفاوتی قرار دارد


مطمئنا قوانینی که برای ارتفاع تلویزیون در بالا اشاره شد درباره همه تلویزیون ها صدق نمی کند. مثلا همانطور که در این تصویر می بینید تلویزیون آشپزخانه در ارتفاع متفاوتی قرار دارد چرا که کارایی آن با کارایی تلویزیون اتاق نشیمن کاملا متفاوت است.

اما قطعا درباره تلویزیون هایی که به طور مدام و طولانی مدت برای دیدن فیلم و … استفاده می شود و تلویزیون مرکزی اتاق نشیمن خانه محسوب می شود در نظر گرفتن ارتفاع مناسب بسیار مهم است.

 

مکان قرار دادن تلویزیون,نکاتی برای نصب تلویزیون

چیدمان میز تلویزیون

 

دکوراسیون میز تلویزیون,نکاتی برای نصب تلویزیون

نحوه نصب تلویزیون

 

نکاتی هنگام نصب تلویزیون, قوانین نصب تلویزیون

مکان قرار دادن تلویزیون

 

مکان قرار دادن تلویزیون,نکاتی برای نصب تلویزیون

چیدمان میز تلویزیون

 

نحوه نصب تلویزیون, نکاتی هنگام نصب تلویزیون

نحوه نصب تلویزیون

 

دکوراسیون میز تلویزیون,نکاتی برای نصب تلویزیون

نحوه نصب تلویزیون

 

نکاتی هنگام نصب تلویزیون, قوانین نصب تلویزیون

مکان قرار دادن تلویزیون

 

چیدمان میز تلویزیون,دکوراسیون میز تلویزیون

چیدمان میز تلویزیون

 

مکان قرار دادن تلویزیون,نکاتی برای نصب تلویزیون

چیدمان میز تلویزیون

 

نحوه نصب تلویزیون, نکاتی هنگام نصب تلویزیون

نحوه نصب تلویزیون

 

دکوراسیون میز تلویزیون,نکاتی برای نصب تلویزیون

نحوه نصب تلویزیون

 

گردآوری : بخش مد بیتوته

 

منبع : nikoo.ir

مطلب در سایت مدل موبایل
  • ۲۹ فروردين ۹۶ ، ۲۳:۳۱
  • سحر خانوم

آشنایی با قوانین انتخاب رنگ دیوار در دکوراسیون منزل

سحر خانوم | سه شنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۶، ۱۱:۳۰ ب.ظ

مجموعه: دکوراسیون و چیدمان



رنگ :

هنگامی که به یک فضا وارد می شوید اولین چیزی که می بینید رنگ های موجود در آن محیط است. این رنگ ها می توانند بر روی زیبا یا زشت جلوه دادن عناصر دیگر نیز تأثیر بگذارند. بنابراین انتخاب رنگ مناسب و رنگ آمیزی درست در طراحی دکوراسیون منزل شما بسیار مهم است. با قوانین این مطلب می توانید با یک رنگ آمیزی مناسب و مقرون به صرفه به منزل خود جلوه ای زیباتر بخشید.

 

انتخاب رنگ :
با انتخاب رنگ می توان دانش کمی را در مسیری طولانی انتقال داد، چه از رنگ های خنثی استفاده کنید و چه از رنگ های جعبه ی مداد رنگی یا رنگ های روشن. اکنون قوانینی را که در ادامه آمده دنبال کنید تا بتوانید مناسب ترین رنگ را انتخاب کنید.

 

رنگ,انتخاب رنگ,قوانین انتخاب رنگ

انتخاب رنگ مناسب برای اتاق خواب بسیار مهم است


1. قوانین انتخاب رنگ : ابعاد منزل تان آن را اندازه گیری کنید
اگر می خواهید هزینه های خود را کاهش دهید، قبل از  اقدام به خرید رنگ مطمئن شوید تمام سطوحی را که می خواهید رنگ بزنید اندازه گرفته اید و از خریدن رنگ اضافی یا کم پیشگیری کنید.

 

نحوه انتخاب رنگ ,تکنیک های انتخاب رنگ,رنگ آمیزی منزل

از خریدن رنگ اضافی یا کم پیشگیری کنید


2. تکنیک های انتخاب رنگ
قبل از اینکه بخواهید دکوراسیون داخلی منزلی را تغییر دهید - حتی اگر به کوچکی یک دیوار خاص باشد - زمانی را به جستجو و دریافت چیزی که خواهانش هستید اختصاص دهید. می توانید این کار را از طریق پرسیدن سوالاتی از این قبیل انجام دهید: رنگ مورد علاقه ی شما چیست؟ آیا ویژگی خاصی وجود دارد که شما می خواهید برجسته ترش کنید؟ می خواهید چه احساسی در فضا داشته باشید؟

 

رنگ,انتخاب رنگ,قوانین انتخاب رنگ

برای آشپزخانه رنگی انتخاب کنید که  ضدمیکروب باشد


3. برای نحوه انتخاب رنگ مورد علاقه تان تصاویر مختلف ببینید.
می توانید از اینترنت برای جمع آوری تصاویری که الهام بخش شما هستند استفاده کنید و آنچه را که در هر تصویر می پسندید یا نمی پسندید بنویسید. حال ببینید چه الگوهایی به دست می آیند. برای مثال ممکن است متوجه شوید رنگ مورد علاقه ی شما برای وسایل تزیینی، رنگی نباشد که برای دیوارها می پسندید یا می بینید رنگی که شما همیشه برای اتاق خواب تصور می کردید، برای آشپزخانه خیلی مناسب تر است. درباره ی انتخاب رنگ اتاق خواب بیشتر بخوانید.

 

نحوه انتخاب رنگ ,تکنیک های انتخاب رنگ,رنگ آمیزی منزل

تکنیک های انتخاب رنگ


4.قوانین انتخاب رنگ خانه
اصطلاح عشق در نگاه اول برای انتخاب رنگ صدق می کند، بنابراین به احساسات خود در رنگ آمیزی منزل اعتماد کنید. اگر همواره رنگ خاصی را دوست داشته اید به احتمال زیاد از این به بعدم آن را دوست خواهید داشت. فروشگاه های رنگ با انواع سمپل های رنگی منبع بسیار خوبی برای الهام گرفتن هستند.

 

رنگ,انتخاب رنگ,قوانین انتخاب رنگ

اصطلاح عشق در نگاه اول برای انتخاب رنگ صدق می کند


5. برای دکوراسیون و رنگ آمیزی خانه  از بتونه استفاده کنید.
اگر می خواهید به دیواری تیره، رنگی روشن بزنید، بتونه حتما لازم است. همچنین برای دیوارهای جدید (به ویژه تیغه ها) نیز ضروری است چون سطح خام خاصیت جذب کنندگی دارد. بتونه مانعی بین مصالح خام و پرداخت نهایی ایجاد می کند که در نتیجه مقدار رنگ نهایی پوشش دهنده را کاهش می دهد. بتونه باعث می شود رنگ شما غنی تر به نظر برسد.

 

نحوه انتخاب رنگ ,تکنیک های انتخاب رنگ,رنگ آمیزی منزل

برای زدن رنگ روشن بتونه لازم است


6. قبل از رنگ کردن، دیوار را آماده کنید.
لوازم آویزان کردن قاب های عکس، میخ ها و گیره ها را از دیوار خارج کنید و شکاف های نمایان را پر کنید. قبل از سنباده کشیدن صبر کنید تا پرکننده کاملا خشک شود و بعد از پر کردن و سنباده کشیدن شکاف ها، دیوارها را کاملا بشویید تا زایده ای نماند.

 

تکنیک های انتخاب رنگ,رنگ آمیزی منزل,دکوراسیون و رنگ آمیزی خانه

در انتخاب رنگ  با یک طراح مشورت کنید


7. پیش از شروع رنگ آمیزی ابتدا همنشینی رنگ ها را امتحان کنید.
همیشه قبل از رنگ کردن دیوار یک ورق کوچک و نازک سفید را رنگ کنید و آن را به دیوار بزنید و حرکت دهید تا ببینید در جاهای مختلف و در کنار لوازم گوناگون چگونه به نظر می رسد. ورق را به دیوار بزنید و ببینید در ساعات مختلف روز و شب و زیر نورهای مختلف ( نور خورشید، سایه، نور مصنوعی و... ) چگونه به نظر می رسد و آیا همچنان برای شما جذاب است.

 

رنگ,انتخاب رنگ,قوانین انتخاب رنگ

ابزار با کیفیت باعث دوام رنگ می شود


8. اگر از انتخاب رنگ خود مطمئن نیستید از متخصصان کمک بگیرید.
اگر خودتان نمی توانید در انتخاب رنگ تصمیم بگیرید با یک طراح محلی، دکوراتور یا مشاور رنگ تماس بگیرید. آنها به شما کمک می کنند که فضای خود را بهتر و از نگاهی دیگر ببینید. 

 

نحوه انتخاب رنگ ,تکنیک های انتخاب رنگ,رنگ آمیزی منزل

رنگی انتخاب کنید که در برابر اشعه ی فرابنفش مقاوم باشد


9. برای رنگ کردن منزل خود کیفیت را بر کمیت ترجیح دهید.
برای اسباب و لوازم رنگ آمیزی از قبیل برس ها و غلتانک های مناسب کمی بیشتر هزینه کنید. ابزار با کیفیت نه تنها باعث می شوند دوام رنگ بیشتر شود بلکه کمک می کنند رنگ بهتر به دیوار بچسبد و احتمال ماندن تارهای غلتانک و مویه های برس بر روی دیوار کمتر خواهد بود.

 

رنگ,انتخاب رنگ,قوانین انتخاب رنگ


10. پایه ی رنگی متناسب با شرایط محیط انتخاب کنید.
پایه های رنگی مختلف برای کاربری های مختلف وجود دارد و هرکدام فرمولی دارند که متناسب با آن محیط است. برای مثال برای سرویس بهداشتی یا آشپزخانه پایه ی رنگی ای را انتخاب کنید که اجزای ضدمیکروب دارد که باعث می شود در برابر کپک و قارچ مقاوم باشد. اگر می خواهید نمای خارجی را رنگ بزنید، رنگی انتخاب کنید که در برابر اشعه ی فرابنفش مقاوم باشد، در نتیجه رنگ ها محو نمی شوند.

 

منبع : chidaneh.com

مطلب در سایت مدل موبایل
  • ۲۹ فروردين ۹۶ ، ۲۳:۳۰
  • سحر خانوم

با 3 سبک اصلی در دکوراسیون داخلی آشنا شوید

سحر خانوم | شنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۶، ۰۵:۳۱ ق.ظ

مجموعه: دکوراسیون و چیدمان



با خواندن این مطلب با 3 سبک اصلی در دکوراسیون داخلی آشنا شوید.

در طراحی دکوراسیون داخلی همیشه پیروی از سبکی خاص می تواند به انسجام و هماهنگی بخش های مختلف کار کمک کند، ظاهری زیباتر به آن ببخشد و استفاده از آن فضا را بهبود دهد. بنابراین شناخت سبک های مختلف ضروری به نظر می رسد. در این مطلب می خواهیم به صورت مختصر شما را با اصول سبک های رمانتیک، مینی مالیسم و کانتری بیشتر آشنا کند. با ما همراه باشید.

آشنایی با سبک های اصلی دکوراسیون,دکوراسیون داخلی

آشنایی با سبک های اصلی دکوراسیون


سبک رمانتیک در طراحی دکوراسیون
اگر می خواهید فضای مورد نظر همیشه تداعی کنندۀ فصل بهار باشد، طراحی دکوراسیون به سبک رمانتیک را انتخاب کنید. بهار همیشه طراوت و شادابی را القا می کند. با استفاده از این سبک چنین حس و حالی را به خانه خود ببخشید و از رنگ های طبیعت در فضای داخلی استفاده کنید.

طراحی داخلی خانه,طراحی دکوراسیون داخلی سبک رمانتیک در دکوراسیون


این سبک طراحی می تواند فضایی خیال انگیز و اسرار آمیز بیافریند و به احساسات انسانی بها بدهد. رمانتیک‌ با نوعی حالت عارفانه به زندگی می‌نگرند و گرفته از سبک مدرن است، از ویژگی های آن می توان به تخت های مزین به حریر و تافته و حمام هایی با درِ شیشه ای و جکوزی های تعبیه شده در اتاق اشاره کرد.

سبک های اصلی دکوراسیون,طراحی دکوراسیون داخلی سبک های مختلف در طراحی دکوراسیون


سبک مینی مالیسم در طراحی دکوراسیون
سبک مینی مالیسم در معماری برگرفته از طراحی و فرهنگ ژاپن است که میل به آرامش و تعادل معنوی دارد. این سبک که از پرطرفدارترین سبک های دکوراسیون است مناسب افرادی است که برای استراحت پس از یک روز پرکار در طلب یک فضای آرام هستند.

آشنایی با سبک های اصلی دکوراسیون,دکوراسیون داخلی سبک مینی مالیسم در دکوراسیون


رنگ های غالب سبک مینی مال سفید، خاکستری و سیاه اند. از دیگر ویژگی های این نوع طراحی استفاده از مجسمه ها و تابلوهای لوکس است. این روزها که بیشتر خانه ها مانند قوطی کبریت شده اند و زندگی شهری رونق زیادی دارد طراحی مینیمال به کمک تان میآید تا بتوانید خانه های کوچک تان را بدون اتلاف فضا دکور کنید.

طراحی داخلی خانه,طراحی دکوراسیون داخلی سبک های اصلی دکوراسیون


سبک کانتری در طراحی دکوراسیون
این سبکِ طراحی، ساده، بی آلایش، خالی از تصنع، بسیار دنج و راحت است و با یک زندگی آرام سازگار است. کانتری برای هر کشور یک سبک سنتی محسوب می شود. بنابراین شما با سبک های محلی مختلفی مانند فرانسوی، انگلیسی، آمریکایی، ایتالیایی یا توسکانی و ... مواجه می شوید. هر نوع سبک کانتری ویژگی هایی دارد که بیانگر فرهنگی است که این سبک از آن زاده شده است. براساس یک قاعده، دیوارها با دیوارپوش پوشانده شده و فضای اتاق از صندلی، میز، چراغ خواب، تخت، فرش، تابلوهای نقاشی و مبلمان پُر شده است.

سبک های اصلی دکوراسیون,طراحی دکوراسیون داخلی سبک کانتری در دکوراسیون


در مجموع، ویژگی های اصلی سبک طراحی داخلی کانتری یا محلی عبارتند از:

دنج و راحت اما گاهی شلوغ و بهم ریخته
سبکی سنتی در هر فرهنگ (مثلا محلی فرانسوی، محلی آمریکایی و... )
نقوش گل و گیاه، چهار خانه ای و راه راهی
مبلمان درشت و سنگین
سطوح خشن و پرداخت نشده

منبع : chidaneh.com



دکوراسیون ایده آل خود را بسازید

  • 10 ایده منحصر به فرد برای تزئینات پرده
  • آموزش رنگ کردن اتاق دخترانه
  • بازسازی اعجاب انگیز وسایل منزل!
  • جدیدترین مدل دکوراسیون برای آشپزخانه شما
  • جدیدترین مدلهای چوب پرده
  • دکوراسیون آپارتمان برای زوجهای جوان
مطلب در سایت مدل موبایل
  • ۲۶ فروردين ۹۶ ، ۰۵:۳۱
  • سحر خانوم

دکوراسیون سرویس بهداشتی با کاغذ دیواری

سحر خانوم | سه شنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۶، ۰۸:۳۰ ق.ظ

مجموعه: دکوراسیون و چیدمان



سرویس بهداشتی یکی از فضاهایی است که با با تغییرات کوچک و کم هزینه می توان به سادگی دکوراسیون آن را متحول کرد و فضایی است که طراحان سعی می کنند حتما ایده های خلاقانه و جذاب خود را در آن به کار گیرند. در روز شمار 40 روز تا نوروز قول دادیم که تا آماده شدن شما و خانه تان برای استقبال از سال نو همراه تان باشیم. در این مطلب می خواهیم به شما بگوییم که چگونه به سرعت و با هزینه منطقی با استفاده از کاغذ دیواری دکوراسیون سرویس بهداشتی تان را برای سال نو زیر و رو کنید.

استفاده از کاغذ دیواری در سرویس بهداشتی علاوه بر اینکه جذابیت خیره کننده ای را به سرویس بهداشتی شما هدیه می دهد اما برای کسانی پیشنهاد می شود که از وسایل خانه شان خوب نگهداری می کنند زیرا در هرصورت نمی توان انکار کرد که دوام کاشی و سرامیک در محیط های مرطوب قطعا بیشتر از کاغذ دیواری است. اما کاغذ دیواری های ضد رطوبت که امروزه در بازار وجود دارند می توانند برای چند سال دوام قابل قبولی داشته باشند و جلوه ای بی نظیر در فضای شما ایجاد کنند ضمن اینکه به راحتی قابل تعویض و نصب مجدد هستند و دردسرهای نصب کاشی و سرامیک را ندارند ولی باید در نگهداری آنها دقت بیشتری به خرج دهید.

کاغذ دیواری سرویس بهداشتی,مدل کاغذدیواری سرویس بهداشتی


اگر استفاده از کاغذ دیواری پر نقش و نگار و ظریفی مانند عکس بالا را دوست دارید و در عین حال می خواهید برای مدت طولانی تری آن را حفظ کنید نیمه پایینی دیوار سرویس بهداشتی را که در معرض شستشو و رطوبت بیشتری است با کاشی های زیر و براق بپوشانید و نیمه بالایی را از یک کاغذ دیواری ظریق و زیبا استفاده کنید و برای کامل شدن آن از یک آینه ظریف تزئینی با حاشیه های تراش کاری شده بر روی دیوار استفاده کنید.

 

کاغذ دیواری سرویس بهداشتی,مدل کاغذدیواری سرویس بهداشتی


اگر به سبک تلفیقی یا روستیک علاقه داشته باشید حتما دکوراسیون سرویس بهداشتی بالا را می پسندید. استفاده از کاغذ دیواری سیاه و سفید با طرح درختان و صفحه روشویی چوبی و سنک کاسه ای سیاه رنگ فضایی جنگلی و روستیک را ایجاد کرده و با استفاده از آینه تزئینی و لوستر کریستالی زوق و برق به فضا اضافه شده است.

کاغذ دیواری سرویس بهداشتی,مدل کاغذدیواری سرویس بهداشتی


استفاده از یک رنگ جذاب و شاد بهاری برای کاغذ دیواری سرویس بهداشتی فضایی پر جنب و جوش ایجاد کرده. برای جلوگیری از شلوغی روشویی، آینه، حوله و قرنیز سرویس بهداشتی به رنگ سفید درآمده است.

کاغذ دیواری سرویس بهداشتی,مدل کاغذدیواری سرویس بهداشتی


اگر می خواهید لوکس ترین سرویس بهداشتی که تا به حال دیده اید را در خانه خود داشته باشید نیازی نیست حتما پولتان را صرف خرید سینک ها و شیر آلات گران قیمت بازار کنید. مانند عکس بالا نیمه پایین دیوار را با دیوارکوب هایی از جنس pvc یا چوب ترموود بپوشانید و نیمه بالایی دیوار را از یک کاغذ دیواری با طرح و بافت سنگین و رنگ های غنی استفاده کنید.

کاغذ دیواری سرویس بهداشتی,مدل کاغذدیواری سرویس بهداشتی


اگر به استفاده از طرح های گرافیکی علاقه دارید می توانید در کنار استفاده تجهیزات مدرن در سرویس بهداشتی تان از کاغذ دیواری با طرح های گرافیکی، استفاده کنید.

 

منبع : chidaneh.com



دکوراسیون ایده آل خود را بسازید

  • دکوراسیون سرویس بهداشتی
  • دکوراسیون سرویس بهداشتی - سری دوم
  • دکوراسیون سرویس بهداشتی مدرن
  • دکوراسیون مناسب برای سالمندان
  • دیوارهای اتاق کودک تان را رویایی کنید
  • روش هایی برای چیدمانی شیک و جادار برای سرویس بهداشتی تان
مطلب در سایت مدل موبایل
  • ۲۲ فروردين ۹۶ ، ۰۸:۳۰
  • سحر خانوم

تغییرات ساده ای که اثرات بزرگی دارند

سحر خانوم | سه شنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۶، ۰۵:۳۰ ق.ظ

مجموعه: دکوراسیون و چیدمان



لازم نیست برای عید همه مبل و فرش و پرده خانه را عوض کنید تا تغییری ایجاد کرده باشید. با یک سری کارهای کوچک و کم هزینه هم می توان خانه را زیبا کرد. حتی یک جابه جایی کوچک مبلمان هم در چهره اتاق موثر است.

ما هم ایده هایی برایتان داریم که شاید کاربردی باشند.

تغییر بالشت ها و کوسن ها

اصول تغییر دکوراسیون,طراحی و چیدمان خانه


روکش کوسن های مبل را عوض کنید و از طرح ها و رنگ های نو برای تغییر چهره مبل استفاده کنید. یا حتی می توانید بالشتک های جدید با طرح و اندازه های متفاوت به نمونه های موجود اضافه کنید. قرار نیست کوسن های قدیمی را بردارید یا آنها را در گوشه کمددیواری مخفی کنید، بلکه اجازه دهید تازه‌واردها کاملا مسالمت آمیز با کوسن های اصلی زندگی کنند و به مبل ها نمای تازه ای ببخشند.

این روکش ها را می توانید خودتان بدوزید. یا انواع آماده آن را از فروشگاه های مرتبط خریداری کنید. تنوع کوسن در بازار زیاد است و کافی است، رنگ و طرحی انتخاب کنید که در میان وسایل خانه، خودشان را به خوبی نشان دهند.

تغییر چهره پاتختی

اصول تغییر دکوراسیون,طراحی و چیدمان خانه


از میز و کشوهایی که در کنار تخت قرار دارند عموما برای قرار دادن چراغ خواب، کتاب، یا ساعت استفاده می شود. اما می توانید کمی عشق و زیبایی به آن اضافه کنید. به هم‌ریختگی‌های اضافه را از روی آن جمع کنید و در عوض، از وسایل دکوری و اکسسوری هایی استفاده کنید که شیک و زیبا هستند.

تغییر چهره آباژور

اصول تغییر دکوراسیون,طراحی و چیدمان خانه


آباژورهای ساده ای که طرح یا رنگ ویژه ای ندارند و باعث جلب توجه بیننده نمی شوند را با پارچه هایی که طراحی های زیبا و خاص دارند، تزئین کنید. همین یک کار کوچک موجب می شود تا چهره این وسیله تزئینی کلی تغییر کند و تاثیر بسیاری هم در زیبایی خانه داشته باشد. طرح های ترکیبی و استفاده از دکوری های مرتبط ایده های مناسب تری هستند.

تبدیل مبل کوسنی به میز جلوی مبل

اصول تغییر دکوراسیون,طراحی و چیدمان خانه


استفاده از مبل های کوسنی به عنوان میز جلوی مبل این مزیت را دارند که به اتاق رنگ و جلوه خاصی می بخشند. برای اینکه بتوانید به راحتی از این مبل ها به عنوان میز بهره بگیرید، یک سینی چوبی بزرگ روی آن قرار دهید تا وسایلی روی آن صاف جا بگیرد.

تغییر رنگ نقره ای به طلایی

اصول تغییر دکوراسیون,طراحی و چیدمان خانه


رنگ طلایی بیشتر از رنگ نقره ای جذابیت دارد. از اکسسوری هایی که رنگ طلایی دارند برای تزئین اتاق نشیمن استفاده کنید. به طور مثال، سینی های فلزی بزرگ به رنگ طلایی، یا وسایل دکوری رومیزی یا ایستاده. رنگ های مسی، برنجی و طلایی به دلیل براق و جذاب بودن، در تغییر دکوراسیون تاثیر خوبی دارند. 

قاب‌دار کردن دیوارهای خالی

اصول تغییر دکوراسیون,طراحی و چیدمان خانه


دیوارهای خالی گوشه و کنار خانه را به گالری هنری تبدیل کنید. به طور مثال، یک دیوار را به آلبوم خانوادگی تبدیل کنید و روی آن انواع عکس و قاب در اندازه های متفاوت نصب کنید. هر چه اندازه قاب ها متفاوت تر باشد، جذابیت بصری بیشتری  دارد. طرح قاب های انتخابی هم می تواند فرق داشته باشد اما ترجیحا اگر یکدست باشد و از یک رنگ واحد انتخاب شده باشند، زیبایی بیشتری را القا می کنند. در چیدمان آنها باید برخی مسایل، همانند فاصله درست را در نظر بگیرید. 

تغییر پرده های ساده به انواع طرح دار

اصول تغییر دکوراسیون,طراحی و چیدمان خانه


اگر اتاق خالی از طرح و رنگ است، می توانید این کمبود را با پرده جبران کنید. پرده را متناسب با رنگ وسایل و مبلمان باید انتخاب کنید. اما برای ایجاد تضاد، اگر مثلا مبلمان طرح درشت دارد، پرده را با طرح ریز و برعکس انتخاب کنید.

جایگزین کردن مبلمان کوچک به جای بزرگ ها

اصول تغییر دکوراسیون,طراحی و چیدمان خانه


برخی از مبل های راحتی یا میزهای پیش دستی بسیار حجیم و بزرگ هستند و فضای زیادی از اتاق را اشغال می کنند. اگر می توانید آنها را از داخل اتاق بردارید و به جای آنها صندلی های ساده تر یا مبل های کوچک تر بگذارید. به این ترتیب، فضای باز بیشتری خواهید داشت و همین دلباز شدن فضا، در تغییر چهره آن تاثیر بسیاری دارد.

تغییر قاب آینه

اصول تغییر دکوراسیون,طراحی و چیدمان خانه


آینه های ساده داخل حمام یا دستشویی را با قاب، طرح، طناب های کنفی، شیشه های رنگی و ... می توانید تغییر چهره دهید تا بیشتر به استایل خانه شما شبیه شوند. یا اگر بودجه آن را دارید، آینه تازه خریداری و جایگزین نمونه قبلی کنید.

تزئین بخش انتهایی تختخواب

اصول تغییر دکوراسیون,طراحی و چیدمان خانه


همه ما برای تزئین تختخواب به روتختی و روبالشتی های زیبا روی می آوریم. این کار درستی است اما هر چقدر هم بالشت های زیبایی داشته باشید، اگر پای تخت ساده و بدون تزئینات لازم باشد، هیچ کدام از آن زیبایی ها خود را نشان نمی دهند. بلندتر بودن روتختی از خود تخت و ادامه داشتن تا پایه و پوشاندن چوب و پایه ها، باعث زیبایی بیشتر می شوند.

نونوار کردن پرده حمام

اصول تغییر دکوراسیون,طراحی و چیدمان خانه


بازار پر از پرده های متنوع و رنگی برای حمام است. اگر پرده این اتاق از خانه زیادی قدیمی و کهنه شده است، آن را با یک نمونه نو با رنگ و طرح شاد و زیبا و به‌روز  معاوضه کنید. همین تغییر پرده ساده، چهره حمام را تغییر می دهد و لازم نیست تعمیرات انجام دهید.

اضافه کردن یک رنگ غیرمنتظره

اصول تغییر دکوراسیون,طراحی و چیدمان خانه


در جایی که احساس می کنید همه رنگ ها زیادی به هم شبیه هستند و وسایل نمی توانند خودشان را نشان دهند، استفاده از یک رنگ ناخواسته و کاملا متضاد در جلب توجه تاثیر بسیاری دارد. به طور مثال، کنسول قرمز رنگ گوشه این خانه، با آباژورهایی که پایه فیروزه ای دارند، تزئین شده است.

تعویض دستگیره ها و شیرآلات دستشویی و حمام

اصول تغییر دکوراسیون,طراحی و چیدمان خانه


لازم نیست همه دستگیره ها و شیرآلات شبیه هم باشند. هر طرح و شکلی را که دوست دارید را انتخاب و جایگزین نمونه های قدیم کنید. این وسایل شاید به نظر کوچک باشند، اما در تغییر چهره فضا تاثیر زیادی دارند.

تغییر رنگ سقف

اصول تغییر دکوراسیون,طراحی و چیدمان خانه


سقف اتاق هایی همانند اتاق خواب را با رنگی مرتبط با وسایل و روتختی نقاشی کنید تا چهره تازه ای به اتاق ببخشید. وقتی روی تخت دراز می کشید و بالا را نگاه می کنید، سقف رنگی جذابیت بیشتری دارد.

گلدان طبیعی به جای گلدان مصنوعی

اصول تغییر دکوراسیون,طراحی و چیدمان خانه


برای ایجاد تغییر اساسی در چهره اتاق نشیمن یا اتاق پذیرایی، بهتر است از گلدان های طبیعی و بزرگ استفاده کنید. گیاه، جلوه ویژه ای به فضا می بخشد و به نوعی تصفیه کننده هوای نیز هست.

تغییر درهای کابینت آشپزخانه

اصول تغییر دکوراسیون,طراحی و چیدمان خانه


برای ایجاد تغییر ظاهری در آشپزخانه، می توانید درهای کابینت را عوض کنید تا هزینه کمتری داشته باشد. یا می توانید در برخی از آنها را بردارید و به عنوان بوفه، برای نمایش ظرف های زیبا از آنها بهره بگیرید.

 

منبع : bartarinha.ir



دکوراسیون ایده آل خود را بسازید

  • آشنایی با 5 تغییر آسان
  • آشنایی با الفبای ایجاد تغییر در دکوراسیون منزل
  • اصول تغییر دکوراسیون برای سال نو
  • اصولی برای یک تغییر دکوراسیون زیبا
  • ایده ای ارزان برای تغییر دکوراسیون اتاق نشیمن
  • تغییر دکوراسیون خانه در یک روز
مطلب در سایت مدل موبایل
  • ۲۲ فروردين ۹۶ ، ۰۵:۳۰
  • سحر خانوم

صندلی اُپن در طراحی دکوراسیون آشپزخانه

سحر خانوم | سه شنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۶، ۰۲:۳۰ ق.ظ

مجموعه: دکوراسیون و چیدمان



معمولا در آشپزخانه ها عناصر زیادی هستند که به زیبایی و کارامد تر شدن فضا کمک می کنند. یکی از این عناصر تاثیر گذار و کارامد صندلی اُپن می باشد. صندلی های اُپن تنوع بسیاری دارند که باعث می شود شما به راحتی صندلی مناسب برای اُپن آشپزخانه تان را پیدا کنید. صندلی های اُپن را بر اساس کوتاه پایه یا بلند پایه و پشتی دار یا بدون پشتی دسته بندی می کنند. برای انتخاب بهترین صندلی اُپن باید به برخی نکات توجه کنید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

صندلی اپن آشپزخانه,مدل صندلی اپن


انتخاب بهترین صندلی برای اُپن رابطه مستقیمی با ارتفاع اُپن آشپزخانه شما دارد. فاصله 30 سانتی متری بین کفی صندلی تا رویی کانتر یا اُپن می تواند فاصله مناسبی باشد اگر چه که برای این مورد استاندارد دقیقی در دست نیست اما این فاصله معمولا به عنوان پایه اصلی به کار برده می شود. هم چنین رویه های صندلی های اُپن می تواند آشپزخانه شما را از یک نواختی نجات دهد.

صندلی اپن آشپزخانه,مدل صندلی اپن


صندلی های اُپن معمولا در دو جنس چوبی و فلزی در دسترس هستند. و شما بر اساس سلیقه و طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان می توانید از آنها استفاده کنید. اگر از صندلی های چوبی استفاده می کنید دست باز تری برای هماهنگ تر کردن آن ها با دکوراسیون داخلی منزل تان دارید. هر چند وقت یک بار می توانید رویه ی صندلی ها را تغییر دهید و آن ها را دیگر عناصر داخل آشپزخانه تان هماهنگ کنید . مثلا می توانید از یک پارچه برای پرده ها و رویه های صندلی ها استفاده کنید.

صندلی اپن آشپزخانه,مدل صندلی اپن


برای برخی از فضاها هم می توان از صندلی هایی با طراحی خلاقانه بهره برد ، مثلا برای مکان هایی که احساس می کنید نیاز به تغییر از لحاظ بصری دارند . این صندلی های خلاقانه می توانند در زیبایی و تاثیر گذاری فضا بر انسان نیز موثر باشند. 

صندلی اپن آشپزخانه,مدل صندلی اپن


صندلی های کوتاه و بدون پشتی معمولا برای فضای کافه مناسب است. اما اگر می خواهید از صندلی های اُپن بدون پشتی در فضای منزلتان استفاده کنید ، بهتر است آنها در جایی به کار ببرید که نمی خواهید مدت زمان زیادی را آنجا صرف کنید. این صندلی ها چون فاقد فضایی برای تکیه دادن هستند به سرعت باعث ایجاد خستگی در انسان می شوند و به همین دلیل این حس درون آدم ایجاد می شود که باید آنجا را ترک کند. پس حتما موقع انتخاب صندلی اُپن فاقد پشتی به این نکته توجه کنید.

صندلی اپن آشپزخانه,مدل صندلی اپن


برای تغییر دادن چهره صندلی های اُپن فاقد پشتی می توانید رویه ی نشیمن آن را مطابق با رنگ هایی که در فضا ی داخلی منزلتان استفاده کرده اید عوض کنید. اگر از تعداد زیادی صندلی استفاده می کنید ، می توانید از رویه هایی با رنگ های مختلف استفاده کنید.

صندلی اپن آشپزخانه,مدل صندلی اپن


صندلی های اُپن که دارای ساختار فلزی هستند ، می توانند چهره ی صنعتی تری به آشپزخانه شما ببخشد. اما حتما به این نکته توجه کنید که رنگ آنها حتما باید در هماهنگی کامل با رنگ غالب آشپزخانه شما باشد.

صندلی اپن آشپزخانه,مدل صندلی اپن


اگر قصد دارید از صندلی های چوبی برای کانتر آشپزخانه تان استفاده کنید می توانید مدلی را انتخاب کنید که پشتی آن دارای نقوش متفاوتی باشد ، با انجام این کار می توانید چهره اشپزخانه تان را تغییر دهید.

 

منبع : chidaneh.com



دکوراسیون ایده آل خود را بسازید

  • آشپزخانه های خوشمزه !
  • جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه
  • دکوراسیون آشپزخانه جدید
  • دکوراسیون شیک آشپزخانه در سال جدید
  • دکوراسیون کامل یک خانه مدرن + تصاویر
  • رازهای طراحی دکوراسیون آشپزخانه
مطلب در سایت مدل موبایل
  • ۲۲ فروردين ۹۶ ، ۰۲:۳۰
  • سحر خانوم